Familie
En hjemmeside, der ikke kan findes på Google, er ikke meget værd for forretningen. Men hvordan kommer man til tops på de søgninger, der er mest værdifulde for virksomhedens mål? Der er mange faktorer i spil: For eksempel, hvordan indholdet er struktureret, den tekniske kvalitet af hjemmesiden og hvor mange indgående links, den har. En af de mest effektive ting, man kan gøre, er dog at udarbejde, hvad man kalder godt content – altså indhold af i form af blandt andet tekster, der både oplyser brugerne og giver point i Googles algoritme.
Skrive til kunderne og søgemaskinerne
At arbejde med at skabe content af høj kvalitet, er en strategi, der både giver pote, både når det handler om topplaceringer på søgemaskinerne resultatsider, og når de brugere, der finder dine sider, skal konverteres til kunder. I første omgang er det en gode idé, hvis du sætter dig grundigt ind i, hvad potentielle kunder søger efter, når de er på jagt efter en virksomhed som din. Det er ikke altid så indlysende, som man tror. Det er selvfølgelig fint at gå efter, at ens hjemmeside dukker op, når der for eksempel søges efter branche og geografisk område.
Svar på brugernes spørgsmål
Ofte kan det dog betale sig at grave lidt dybere efter, hvad folks hensigt med forskellige søgninger er. Er der spørgsmål, som du kan give ekspertsvar på, som dine mulige kunder søger efter, så kan det være en effektiv måde at skabe trafik til dine sider på. Samtidig oplever kunden din virksomhed som kompetent og servicemindet, og så er du allerede et par skridt foran konkurrenterne. Der er selvfølgelig andre vigtige krav, din content skal leve op til. Det sproglige skal være i orden, og du bør også tænke i at skabe call-to-action, der kan konvertere, nu du har fået den besøgende ind på hjemmesiden.